В днешно време пазаруването онлайн става все по-предпочитано от потребителите. През голяма част от времето си те са в интернет и имат възможността да сравняват цени, предложения и условия.
Как да създадем успешен онлайн магазин?
Едва ли има човек, който да създаде универсална формула за успех в онлайн търговията. За сметка на това пък съществуват някои основни изисквания за самия онлайн магазин, за да може той да бъде успешен.
1. Правилна структура и презентиране на продуктите в онлайн магазина:
Подобно на физическия магазин и във виртуалното пространство е от значение начинът на представяне на продуктите, които предлагате.
Обръщайте внимание на описанията на Вашите продукти. За разлика от физическия магазин, при онлайн търговията стоката не може да бъде докосната и огледана обстойно от клиента. Ето, защо описанието играе тази роля. Дайте достатъчно информация за продукта, спецификации, срок на гаранцията, условия за замяна и връщане и т.н..Снимката на продукта също е от огромно значение. Желателно е да имате и повече от една снимка – снимки, показващи продукта от различни ъгли, както и акцентиращи върху определени качества или възможности на продукта.
2. Мобилна версия на онлайн магазина:
Много важно условие е Вашият онлайн магазин да има не само desktop версия, но и адаптивна и ефективна responsive версия за таблети и мобилни телефони. Голяма част от Вашите клиенти, дори и да не направят поръчка през своя телефон, ще разгледат и ще направят проучването си от мобилно устройство. Когато магазинът Ви не е удобен и лесен за ползване от мобилно устройство, има вероятност да загубите клиенти.
3. Функционалност на онлайн магазина:
За да се задържат клиенти във Вашия онлайн магазин, важно условие е той да бъде функционален и лесен за навигиране. Важно е да разполага с филтри, чрез които да могат качествено да се организират и категоризират продуктите и това да улеснява тяхното намиране от страна на клиентите.
4. Разнообразни начини на плащане:
В България най- разпространеният начин на плащане е чрез наложен платеж (плащане при доставка). Добре би било обаче да предоставите възможност на клиентите си да заплатят и по друг начин, било то чрез ePay, кредитна/дебитна карта, PayPal. По този начин си гарантирате, че няма вариант да загубите част от тях, тъй като да речем предпочитат да заплатят онлайн.
5. Добра скорост на зареждане на онлайн магазина:
Ако Вашият онлайн магазин зарежда много бавно, то това е предпоставка за загуби от Ваша страна. Правилното и бързо зареждане е от огромно значение не само за Вашите потенциални клиенти, но и за SEO Оптимизацията.
Значение до голяма степен за скоростта на зареждане има хостингът, който използвате. (Хостинг е сървърът , на който се съхранява информацията за Вашия сайт.)
Голямо значение има и платформата , която използвате и начинът, по който е конфигурирана.
Информация за скоростта на зареждане може да вземете от Google Webmaster Tools. Чрез този инструмент можете да разберете колко време отнема на Google да зареди една страница във Вашия сайт. В случай, че откривате стойности над 1 секунда, то задължително вземете мерки.
6. SEO Оптимизация:
Успешните продажби онлайн далеч не се свеждат само до това да имате онлайн магазин. Ако той не е оптимизиран за търсещите машини, едва ли ще реализирате така желаните от Вас продажби. Добре е да се погрижите началната страница на Вашия онлайн магазин, продуктите и страниците на категориите да са оптимизирани, както за търсачките, така и за Facebook.
Без значение колко е голям онлайн магазинът Ви тези правила несъмнено работят. Можем да кажем, че всичко описано до тук не изисква огромни бюджети, а по-скоро познаване на материята.
След горните съвети-наставления се прехвърляме директно на темата за стратегиите, които могат Ви осигурят едно здраво и печелившо онлайн присъствие.
1. Нека превърнем повечето посетители в продажби
Основните въпроси, които трябва да си зададете са: Знаете ли какво правят посетителите щом веднъж са посетили Вашия онлайн магазин? Имате ли представа колко време за задържат във Вашия онлайн магазин? А знаете ли колко от тях реално правят покупка?
Най-ефикасният начин да подобрите продажбите си е да разгледате статистиките на Вашия онлайн магазин. Те са златна мина с информация. Можете да се информирате относно това колко трафик (посещения) получавате, какво е поведението на посетителите в онлайн магазина Ви, от къде идват тези посещения – държава, населено място, кои са най-посещаваните Ви продуктови страници.
Извършвайки тези действия ще придобиете ясна представа какво да промените, подобрите и надградите във Вашия онлайн магазин.
2. Предлагане на свързани продукти
Предлагането на свързани продукти е един чудесен начин да покачите продажбите си без лакомо да изяждате маркетинговия бюджет.
Ето и пример за свързан продукт :
Да речем, че имате онлайн магазин за очила. В страницата на даден модел очила, под описанието, снимките и останалата информация има други продукти, които са свързани по накакъв начин с нашия модел очила – кутийка за очила, кърпичка за почистване на очила, препарат за почистване на очила и т.н..
Свързаните продукти лесно могат да подтикнат клиента да добави някой от тях в допълнение на своята поръчка, още повече когато да речем тези свързани продукти се предлагат и с отстъпка в цената.
3. Промотиране на продукти
Промотирайки дадени продукти, Вие можете да повишите няколкократно продажбите онлайн.
Има разнообразни начини за промотиране, но може би най-добрият и ефикасен метод е чрез реклама в социалните мрежи. Конкретно за България Facebook е социалната мрежа, която най-силно може да допринесе за много посетители и високи продажби в един онлайн магазин.
В общи линии можем да обобщим, че при създаването на един онлайн магазин задъжително трябва да имате ясен план накъде вървите и до къде желаете да достигнете.
Процесът на надграждане и подобряване е постоянен и винаги трябва да търсите нови възможности, за да развивате своя онлайн бизнес все по-добре и по-добре.